Klaverblad Wide Open

Hoe kunnen we significant groeien in omzet en tegelijkertijd het merk versterken?

Hoe hebben we geholpen?

Bij een bureau dat ‘Brand Driven Design Thinking’ heeft geïntroduceerd is deze vraag natuurlijk aan het juiste adres gesteld. We trokken twaalf weken intensief op met een kernteam van Klaverblad medewerkers en doorliepen samen ons ‘Wide Open’ proces. De oplossing kan in zo’n proces uit meerdere hoeken komen, dus begonnen we met een brede trendverkenning en met het definiëren van ‘zoekvelden’.

Domeinen die ieder voor zich een relevante maatschappelijke trend in zich hebben en waar Klaverblad een rol in zou kunnen spelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Vergrijzing’ of “Maatschappelijke rol’. We gingen met elkaar van Scoping sessie naar Consumer Insight Sessies en van Workshop Value Proposition naar Consumer co-creatie sessies. Met als doel: het ontwikkelen van nieuwe proposities die groei brengen voor de omzet en het merk.

Wat is het resultaat?

Meerdere proposities op de plank, die ieder op hun eigen manier kunnen bijdragen aan een hogere omzet en een sterker merk.

De eerste proposities zijn op dit moment met behulp van onze ‘Proposition Propellor’ verder doorontwikkeld en worden nu geïmplementeerd.

Wat hebben we samen met The USP Company een inspirerend en leuk traject doorlopen. We hebben met elkaar veel nieuwe ideeën ontwikkeld die groei kunnen brengen. Niet alleen voor nu, maar ook voor de langere termijn. Zo’n proces gun ik iedereen.

Marie Monique van der Salm – Marketing & Sales Manager

Meer weten?

Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 42 21 89 04
Of neem contact met ons op