Hoe hebben we geholpen?
Met Design Thinking: we organiseerden Insight sessies met jongeren, waarin we gesproken hebben over verschillende sporten. Wat hun behoeften daarbij zijn, wat ze leuk vinden en wat minder. In de ‘Ideation’ fase hebben onze Business Creatieven nieuwe proposities ontwikkeld. Die we vervolgens door middel van co-creatie samen met de jongeren hebben verbeterd.
Het winnende idee is gebaseerd op het inzicht dat jongeren graag in teamverband sporten en dat groepsgevoel bij het meer individualistische tennis wel eens missen. Daarnaast gaven jongeren aan dat ze de trainingen bij tennis saai vinden. Tennis is wat dat betreft gewoon niet zo ‘fun’.
Tijdens de Funmasters gaan ze samen met vrienden (ook als die geen lid zijn) verschillende tenniswedstrijdjes spelen en coole, gekke tennisspelletjes doen. Niet alleen op de baan, maar ook daarbuiten. Aan het einde van de middag duiken ze het clubhuis in voor een hapje eten, een glaasje drinken en om wat te chillen. Muziekje erbij. Top middag!
Wat is het resultaat?
De KNLTB Funmasters is een succes. In het eerste jaar deden al 70 tennisclubs enthousiast mee en het aantal deelnemers is blijven groeien.
De eerste set is binnen, we zijn goed op weg naar de overwinning: meer jonge KNLTB leden
Tijdens een helder en pragmatisch proces heeft The USP Company inzichten van een lastige groep naar boven weten te halen. De creatieve vertaling raakt de juiste snaar. Tennis is (weer) fun!
Erik Broeren – Manager marketing KNLTB
Meer weten?
Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 44 71 60 47
Of neem contact met ons op