Help ons bij het vinden van een nieuwe merkpositionering. Welke nieuwe rol pakt Oxxio de komende jaren om groei te realiseren? Wat wordt onze merkbelofte? Geef Oxxio binnen het portfolio van Eneco een eigen, unieke plek.
Hoe hebben we geholpen?
We interviewden de belangrijkste stakeholders van Eneco en Oxxio. In workshops met het kernteam koppelden wij de interviews terug en formuleerden we een Lange Termijn Doel. Ook organiseerden we een workshop Portfolio scenario’s. Vanuit consumer en business insights werkten we aan een nieuwe indeling van het portfolio. En we creëerden in een Value Proposition workshop kansen voor instroom en behoud.
In onze Ideation fase pakten de Business Creatieven het stokje over van het kernteam en ontwikkelen autonoom nieuwe proposities. Middels ons Kwalitatief Onderzoek Plus toetsten we onze scenario’s bij klanten en niet klanten van Oxxio. De conclusies gebruikten we om het beste scenario verder aan te scherpen. Kern van ons advies. Oxxio gaat App Only. Deze nieuwe positionering presenteerden we volledig uitgewerkt aan het kernteam van Oxxio en Eneco.
Wat is het resultaat?
De nieuwe campagne voor Oxxio werkt. Boodschap: stroom en gas kan tegenwoordig veel makkelijker en daardoor voordeliger. Door volledig in te zetten op mobiele dienstverlening bespaart Oxxio kosten en bieden we klanten meer gemak.
In 2016 won Oxxio de gouden energie award van Pricewise als beste energieleverantcier van Nederland met beste prijs & kwaliteit.
Binnen korte tijd wisten de Business Creatieven van The USP Company binnen het portfolio van Eneco een eigen plek te vinden voor het merk Oxxio. Ze leverden een goed onderbouwde merkpositionering op die ik meenam in de pitch op zoek naar het reclamebureau voor het ontwikkelen van de nieuwe campagne. Altijd leuk om met de mannen te werken omdat de passie om het probleem te kraken altijd voelbaar is.
Jan Paul van Heemskerck van Beest – Commercieel Directeur a.i.
Meer weten?
Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 44 71 60 47
Of neem contact met ons op