Skip to main content

Royal ZON fruit & vegetables

ZON fruit & vegetables is een coöperatie van zo’n 200 telers in het zuiden van het land. De missie: laat iedereen voldoende groenten per dag eten. Maar hoe bereik je dat?

Hoe hebben we geholpen?

Voor verschillende opdrachten en uitdagingen bij ZON hebben we ons ‘brand design thinking proces’ ingezet. Samen met mensen van ZON,  consumenten en telers hebben we in verschillende sessies inzichten opgehaald en gewerkt aan aanscherping van positionering en concrete proposities ontwikkeld. Van asperges tot snackgroenten en van groente bezorgpakketten tot paprika retail concepten, we gingen ermee aan de slag.

Hoe innoveer je paprika’s als je de groente zelf niet kan veranderen? Hoe creëer je nieuwe eetmomenten en voeg je waarde toe? Kan je van een paprika een merk maken?

Hoe kan je een komkommer met een superieure smaak en een uniek mondgevoel in de markt zetten? En op welke markt gaan we ons ermee richten? Hoe kunnen we mensen gezonder laten snacken? Voorbeelden van vragen die voorbij kwamen tijdens het proces.

We vonden de oplossingen op verschillende vlakken, verpakking, naamgeving, storytelling, slimme product-markt combinaties etc. Het leidde tot nieuwe aantrekkelijke en onderscheidende concepten, die mensen aanzetten om meer groente te eten. Altijd vanuit de eindklant gedacht, altijd out-of-the box gestart en altijd praktisch weer teruggebracht tot haalbare ideeën voor ZON.

Wat is het resultaat?

Nieuwe proposities voor smaakvollere komkommers en snackgroenten, we herpositioneerden de regio aanpak ‘Limburgse asperges’, er zijn nieuwe paprika concepten gereed voor presentatie aan verschillende retailers en daarnaast nieuwe concepten om ook groenten in andere kanalen te verkopen.

“Ik werk met veel plezier samen met The USP Company. Het zijn originele creatieve geesten die out-of-the box denken, maar die tegelijkertijd ook realiteitszin hebben en een goed gevoel voor de business. Op een inspirerende manier weten ze consumenten te betrekken bij het design thinking proces. Het heeft ons veel nieuwe ideeën en concrete proposities opgeleverd waar we hoge verwachtingen van hebben.”

Eric Prinsen, interim manager Marketing & Innovatie bij Royal ZON fruit & vegetables

Meer weten?

Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 42 21 89 04
Of neem contact met ons op