SNS
Aankoopverzekering

Niet iedereen die een SNS betaalpas heeft, gebruikt hem ook dagelijks. Soms is een andere pas je primaire bankpas. Hoe kunnen we dat gedrag doorbreken? De nieuwe propositie moeten bijdragen aan behoud van de huidige klanten en werving van nieuwe klanten.

Hoe hebben we geholpen?

Met Design Thinking: we verwerkten tijdens deskresearch stapels bestaand onderzoek over de betaalmarkt en brachten alle trends rondom betalen in kaart. We hielden Consumer Insights Sessies met klanten en niet klanten van SNS. In workshops met het team betalen binnen SNS ontwikkelden we eerst verschillende visies en in de tweede fase van de opdracht ook nieuwe proposities. De visie hebben we samengevat in een afdelingsmanifest. Op één A4-tje.

Vervolgens hebben onze Business Creatieven deze visie leven ingeblazen door tijdens de Ideation fase verschillende proposities te ontwikkelen die het manifest van woorden naar daden brengen. De Aankoopverzekering kwam als winnaar uit ons Kwalitatief Onderzoek Plus. Tot nu toe kreeg je een aankoopverzekering alleen als je een creditcard hebt.  De SNS is de eerste bank die de Aankoopverzekering gratis aan al haar betaalklanten aanbiedt.  Het maakt niet uit of je iets koopt in een winkel in Nederland of bij een Nederlandstalige webshop. Je aankoop is 30 dagen verzekerd.

Wat is het resultaat?

Met de introductie van de SNS Aankoopverzekering kun je rustig stellen dat SNS de beste betaalpas van Nederland biedt. Het is de vlag in het portfolio van SNS: beeldbepalend.

 Je krijgt ook nog eens rente als je plus staat op je betaalrekening.
Je mag drie dagen roodstaan zonder rente te betalen. Steeds meer nieuwe klanten weten SNS bank te vinden. En bestaande verleiden we om de SNS betaalpas vaker te gebruiken.

The USP Company is voor mij een vaste waarde geworden bij het ontwikkelen van nieuwe proposities voor SNS Bank. De business creatieven werken nauw samen met onze propositiemarketeers. Ze zoeken naar relevante insights, doen consumentenonderzoek, kijken naar trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Dit vormt de basis voor het creëren van nieuwe succesvolle proposities. Ze begrijpen de business en brengen ‘out of the box’ creativiteit in het proces.

Patrick Kuijsters – Director Marketing & Online

Meer weten?

Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 44 71 60 47
Of neem contact met ons op