SNS
Hypotheek Looptijdservice

Ontwikkel proposities vanuit een centrale visie op de rol die SNS kan spelen in de markt van hypotheken. Waarbij de nieuwe positionering van SNS het vertrekpunt is. We willen conventies doorbreken en invulling geven aan Heel Normaal bankieren. De proposities (hypotheken, advies, service) moeten bijdragen aan behoud van de huidige klanten en werving van nieuwe klanten.

Hoe hebben we geholpen?

Met Design Thinking: we hielden Consumer Insights Sessie met klanten en niet klanten van SNS. We verwerkten stapels onderzoek over de Hypotheekmarkt en brachten alle trends rondom eigen woningbezit in kaart. In workshops met het hypotheekteam binnen SNS ontwikkelden we eerst verschillende visies en in de tweede fase van de opdracht ook nieuwe proposities. Kern van het inzicht: met een hypotheekverstrekker ga je misschien wel de langste relatie aan die je ooit zult hebben met een bedrijf. Soms wel voor 30 jaar. Tegelijk kan er van alles in de toekomst veranderen. Baan, huwelijk, kinderen, pensioen. En dat heeft impact op je belangrijkste bezit: je huis. Toch horen veel mensen weinig van hun bank gedurende die looptijd. Deze visie hebben we samengevat in een afdelings-manifest.

Vervolgens hebben onze Business Creatieven deze visie leven ingeblazen door tijdens de Ideation fase verschillende proposities te ontwikkelen die het manifest van woorden naar daden brengen. De ruwe proposities hebben we in eigen huis kwalitatief getest met de doelgroep. Quote respondent: “Ze verdienen aan je, maar geven je ook wat terug. Zo zou het ook moeten zijn.” Op basis van de feedback van het onderzoek hebben we de winnaar verder aangescherpt en gepresenteerd aan SNS. De SNS Hypotheek Looptijdservice is de eerste propositie die in de markt is gezet en is er voor alle SNS Hypotheek klanten.
Eindelijk een hypotheekverstrekker die gedurende de hele looptijd van je hypotheek voor je klaar staat.

Wat is het resultaat?

De nieuwe propositie slaat meteen goed aan bij de klanten. Vooral het seintje levert de bank een hoge NPS op. Een forse stijging van websitebezoek, leads en afspraken.

Positieve aandacht in het programma Kassa. Kamervragen door het persbericht. Onderdeel van de gewonnen Effie case.

The USP Company is voor mij een vaste waarde geworden bij het ontwikkelen van nieuwe proposities voor SNS Bank. De business creatieven werken nauw samen met onze propositiemarketeers. Ze zoeken naar relevante insights, doen consumentenonderzoek, kijken naar trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Dit vormt de basis voor het creëren van nieuwe succesvolle proposities. Ze begrijpen de business en brengen ‘out of the box’ creativiteit in het proces.

Patrick Kuijsters – Director Marketing & Online

Meer weten?

Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 44 71 60 47
Of neem contact met ons op