Acht jaar geleden introduceerde Squla een nieuwe categorie, die van online leren. Maar inmiddels zijn er vele concurrenten op de markt. Hoe kan Squla zich blijven onderscheiden, weer voorop lopen in de online leren markt en groei pakken?
Hoe hebben we geholpen?
Met het USP Positionerings canvas onder de arm beginnen we zo’n opdracht altijd bij het begin: bij de ontstaansgeschiedenis van het merk (Inside-out). Wanneer is het merk opgericht en wat was de reden?
Deze simpele vraag gaf de Squla medewerkers van het eerste uur direct een sprankeling in de ogen. De ‘challengers mentaliteit’ kwam weer naar boven. Want de basisgedachte van Squla, dat leuk leren ook beter leren is, blijft een geweldig uitgangspunt. Wetenschappers onderschrijven dit gedachtengoed en ouders ook, zo merkten we in consumentenonderzoek. (Outside-in). Deze gedachte was in de drukte van alledag wat weg gezakt bij Squla. Een frisse blik van buiten zorgde in dit geval voor nieuwe kansen, want dit gedachtengoed heeft naast een online game misschien nog wel veel meer potentie.
Squla is de autoriteit. En kan die positie steviger neerzetten. Ouders zagen Squla nog teveel als ‘leuk extra zetje’ of ‘baat het niet dan schaadt het niet’, te defensief om verder te groeien. Er is meer overtuiging gevraagd: van ‘leuk leren’ naar ‘leuk leren werkt’ dus. Dan zal de bereidheid om te betalen voor Squla ook toenemen. Squla moet ‘leuk’ zelf eigenlijk nog serieuzer nemen. Hoe dat moet, daar hadden kinderen in onze co-creatie sessies o.a. allerlei goede ideeën over. Met de 21e eeuw vakken, zoals programmeren en Chinees, moet Squla volgens hen in ieder geval morgen beginnen (is inmiddels live). En daar zijn ouders het roerend mee eens.
Wat is het resultaat?
Een nieuw inspirerend – en leuk! – merkdocument voor Squla dat inspireert en richting geeft. Geconcretiseerd door Squla in een nieuwe campagne waarin allerlei experts variërend van neuropsychologen, spelletjes ontwerpers, psychologen, hersendokters, etc. uitleggen waarom leuk leren werkt.
Daarnaast introduceerde Squla nieuwe proposities, zoals 21e eeuw vakken, die je ‘toekomstproof’ maakt en het ‘Leuk-Leren-Lab’, waar constant nieuwe ideeën worden ontwikkeld o.b.v. de laatste inzichten in het lerende kinderbrein. En – niet onbelangrijk – een stijging van 40% in verkoop in Q1 2018 ten opzichte van het jaar ervoor.
Het enthousiasme en de energie van The USP Company heeft ons geholpen om met hernieuwde energie en een duidelijke focus de toekomst tegemoet te treden. Het was bovendien een leerzaam en ook een heel leuk proces dat we met elkaar hebben doorlopen. En dat heeft natuurlijk bijgedragen aan het succes!
Tijntje Louwers – Marketing Manager
Meer weten?
Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 42 21 89 04
Of neem contact met ons op