Stegeman herpositionering

Ondanks de sterke slogan “Stegeman, daar hou ik van.” verliep het niet meer volgens plan. Het merk stond stil en de aanwas van nieuwe consumenten bleef uit. Hoe zetten we worst weer centraal op de borrelplank?

Hoe hebben we geholpen?

De missie van Stegeman was: worst moet een centrale plek krijgen op de borrelplank.

We werden gevraagd voor een relaunch waarin we merkpositionering, productontwikkeling en richtlijnen voor het verpakkingsdesign voor onze rekening namen. We organiseerden MRI-sessies, brachten trends en consumer needs in kaart en organiseerden een creatieve en sensorische Sparksessie met Foodexperts René Pluijm, Yolanda van der Jagt, Harold Hamersma en Dr. Ir. Bob Cramwinckel. Zo vonden we relevantie in het Umfeld.

We ontdekten dat de consument als het gaat om de combinatie van wijn met kaas hun weg wel weet, maar bij droge worst vaak niet.

We ontwikkelden de nieuwe positionering ‘Lekker met elkaar’ en nieuwe producten. Waarvan de namen meteen al de verwachtingen van de consument managden. Zoals Noix de Provence, Saucisson Chardeneux en Catalaanse Choritas. Op de verpakkingen (design OD) waren voortaan combinatie tips te lezen. “Wist u dat de Saucisson Chardeneux heerlijk is met bruin bier, een notenkaasje of grove mosterd?”

Wat is het resultaat?

We wisten gezamenlijk de neerwaartse spiraal te doorbreken, waarde te creëren voor het merk en Stegeman verder te laten groeien. De herpositionering van Stegeman zorgt voor een sterkere premium-beleving die ruimte geeft aan een hogere consumentenprijs.

Er lag te veel nadruk op prijsonderhandelingen en te weinig op merk en innovatie. Dat hebben we samen met The USP Company rechtgezet. Voor het eerst hebben we echt de klant en niet de verkoper als uitgangspunt genomen.

Annelie Verstraaten – Director Marketing Stegeman

Meer weten?

Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 42 21 89 04
Of neem contact met ons op