Zilveren Kruis
De aanvullende verzekeringen staan onder druk. Onze klanten zijn kritischer waar ze hun geld aan uitgeven, mede ingegeven door de economische crisis.
Hoe hebben we geholpen?
Met Proposition Propellor (Design Thinking): we zijn gestart met het analyseren van al het bestaande onderzoek rondom (aanvullende) verzekeringen. Hierna hebben we meerdere stakeholders binnen Zilveren Kruis geïnterviewd. Omdat we explorerend te werk wilden gaan organiseerden we een Co Creatie Sessie met respondenten. Wij benoemden hen tot de directie van een nieuwe Zorgverzekeraar. Zij mochten samen beslissen wat er in de basisverzekering en wat er in de aanvullende verzekering moest zitten.
Een leerzame avond met geweldige output als fundament voor onze Ideation fase. Inzicht: steeds meer mensen nemen alleen een basisverzekering omdat ze denken dat dit meer dan voldoende is. We positioneerden de nieuwe propositie daarom als noodzakelijke aanvulling op de Basisverzekering en noemden hem de Basis Plus Module.
Wat is het resultaat?
Een nieuwe propositie ontstaan vanuit een sterke why: Zilveren Kruis wil mensen met alleen een basisverzekering niet failliet zien gaan op onvoorziene zorgkosten. Zilveren Kruis biedt met de Basis Plus Module een relevante oplossing door haar klanten op de gevaren te wijzen.
We bewijzen zo de merkbelofte Raad en daad.
De Basis Plus Module is al vier jaar een vaste waarde in het Zilveren Kruis portfolio.
De Business Creatieven van The USP Company wisten ons in korte tijd vanuit onderzoek en rake consumer insights te overtuigen dat er ruimte in de markt was voor de Basis Plus Module. Omdat de basisverzekering soms minder dekt dan mensen denken. Met de Basis Plus Module verzekeren mensen zich tegen onverwachte hoge zorgkosten. Een sterke propositie die onze merkbelofte raad en daad met succes bewijst.
Jan de Bruijn – Marketing Manager Zilveren Kruis
Meer weten?
Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 422 18 904
Of neem contact met ons op