Horizon 2

Breakthrough innoveren:
zoek groei in opkomende & nieuwe markten.

Naar buiten kijken, samenwerkingen aangaan, nieuwe categorieën ontwikkelen. Op zoek gaan innovaties die passen bij het merk, maar wel nieuw zijn voor je klanten en nieuw voor je organisatie. Een nieuwe markt exploreren, nieuwe dingen doen, potjes op het vuur zetten. Breakthrough innoveren gaat om durven ondernemen en bereid zijn om leergeld te betalen.

Hier wordt vanuit trends en de visie van het bedrijf gewerkt aan het veroveren van nieuwe markten. Horizon 2 gaat niet over nu, maar over morgen. Het overstijgt de daily business uit Horizon 1. Op Horizon 2 (en 3) moet je je innovatieproces en je innovatieteam anders organiseren. Hiervoor heb je mensen nodig die veel verder weg staan van je daily business. Steeds vaker helpen (en leiden) wij deze teams met een eigen aanpak: brand driven design thinking.

Zo helpt The USP Company bij HORIZON 2:

Wide open proces.

Je formeert een kernteam van 4 tot 6 mensen. Dit team wordt gekoppeld aan twee Business Creatieven van The USP Company. Met een doorlooptijd van 8-12 weken doorloopt het hele team een beproefd Innovatietraject. Je kernteam (maar ook andere medewerkers) worden bij elke stap betrokken in dit proces. Taken worden verdeeld tussen The USP Company en het team. Alle stappen komen langs: deskresearch, trendverkenningen, consumer insight sessies, ideation workshops, feedback sessies van de proposities bij de doelgroep. Hierbij werken wij met verschillende tools zoals het Value Proposition Canvas of het Business Model Canvas. Onze business creatieven verdiepen zich autonoom in je organisatie, merk, klanten en concurrenten. Zij brengen veel out of the box creativiteit in het proces en vullen de output van het team aan met autonoom bedachte innovaties. The best of both worlds dus.

Proposition Propellor

Als jij een ruwe propositie hebt op Horizon 2 die op scherp gezet moet worden kunnen onze Business Creatieven je helpen. Veel nieuwe proposities ontstaan vanuit een interne opdracht of een business insight. Soms omdat een nieuwe techniek iets nieuws mogelijk maakt, soms omdat een business kans zich voordoet. Er is haast, maar vaak is er nog geen goed beeld of het MVP straks 100% aansluit op de behoefte van de gebruikers. En wat is Minimum Viable eigenlijk? Alles kan nog in deze fase. Samen maken we de juiste keuzes. We helpen je met ideation, klantonderzoek en naam-ontwikkeling. We brengen Design thinking in en rusten niet totdat we er zelf in geloven dat jouw nieuwe propositie bij introductie gaat vliegen. Zo hielpen we het team bij Robeco met het op scherp zetten van de Robeco One.

Vijfdaagse Innovatie Sprint.

Mocht 12 weken te lang duren, of het business issue is al meer ingekaderd en je hebt niet het vertrouwen dat het business probleem of business kans in huis snel en goed opgepakt kan worden, kies dan voor een shortcut. Maak een klein kernteam en zet een beslisser aan boord. Kies voor de Vijfdaagse Innovatie Sprint met The USP Company. Samen zullen we binnen een week een complex probleem gaan oplossen. De Sprint is een beproefde methode, door Google Ventures ontwikkeld en door The USP Company verder toegesneden op propositie-ontwikkeling. The USP Company onderscheidt zich hier van andere organisaties. We faciliteren niet alleen de Vijfdaagse Sprint, maar door deelname van twee business creatieven aan het proces zorgen we ook voor een flinke dosis out-of-the box denkkracht.

Kwalitatief Onderzoek +

Druk met een innovatie die je wilt testen? Of bezig met een nieuwe merkpositionering? The USP Company helpt en organiseert kwalitatief onderzoek in eigen huis of bij de doelgroep thuis (Inhomes) of op het werk. De plus van dit onderzoek zit hem de voorbereiding, de aanpak en de toegevoegde creativiteit voor, tijdens en na het onderzoek. We gaan verder dan een gewoon onderzoeksbureau. Innovaties onderzoeken is namelijk nooit gewoon. Het is een spannend en kwetsbaar proces. Zeker als je proposities test in Horizon 2 & Horizon 3. Onze Business Creatieven doen het onderzoek zelf. We helpen bij het maken van stimuli. Ideeën worden tastbaar door visualisaties, ux design en rake naamgeving. We maken een slimme gespreksleidraad. En we helpen na het onderzoek (op basis van de feedback) creatief met het sterker maken van je geteste proposities. Zo hielpen we het team bij Squla met het op scherp zetten van hun merkpositionering.

Creative Innolab Support

Innovatielabs die moeite hebben met het vinden van zero gravity thinkers, the crazy ones, kortom, goede business creatieven met een bewezen trackrecord, kunnen samenwerken met The USP Company. Wij bieden verschillende abonnementen voor innovatielabs, zodat zij aantrekkelijk gebruik kunnen maken van ervaren Business Creatieven voor ideation. Omdat we geloven in onze toegevoegde waarde voor Innovatielabs bieden we 3 werkdagen op proef aan. No cure, no pay.

Meer weten?

Maak een afspraak met Willem van Harrewijen
06 – 42 21 89 04
Of neem contact met ons op