Cathalijne Meijer is Managing Consultant Marketing & Communicatie bij Q-logic. 
We vroegen haar naar haar favoriete merk en stelden er 4 vragen over. 

Waar staat het merk voor?
Klant staat echt centraal, met ruimte voor een knipoog en plezier.

Hoe zie je dat terug in de producten?

  • Fantastische online exposure: ze weten heel goed hoe ze van een saaie online webwinkel een heel aantrekkelijke webwinkel moeten maken. Wat ze posten is leuk om te lezen en naar te kijken.
  • Tot in de puntjes uitgewerkte klantreis en klantbeleving voor alle producten.
  • De herkenbare tone of voice over en door alle linies heen. Bij het lezen van hun teksten word je vanzelf vrolijk.
  • Overtuigingskracht door het toepassen van de principes ‘wederkerigheid’ (aanbieden van korting voor invullen van je gegevens), zich neer te zetten als ‘autoriteit’(Coolblue laat dit zien door awards te tonen die zij hebben gewonnen of genomineerd voor zijn, medewerkers zijn experts).

Zie je als je naar de toekomst kijkt een valkuil voor het merk?
Mmmmm moeilijke vraag, maar als ik dan toch iets moet noemen… Misschien kunnen ze nog iets ontwikkelen voor klanten die weten wat ze willen en op zoek zijn naar het goedkoopste product en geen zin hebben in een grappige doos en een goede service… Deze klanten komen nu bij bijvoorbeeld bol.com uit.

Wat kan jouw favoriete merk van jouw branche leren?
Heel weinig, daarom vind ik het ook zo’n fantastisch merk!