Ilse Kolfschoten is Category Manager Zakelijk bij De Volksbank.
We vroegen haar naar haar favoriete merk en stelden er 4 vragen over. 


Wat is je favoriete merk?
HEMA

Waar staat het merk voor?
Goede kwaliteit tegen lage prijs.

Hoe zie je dat terug in de producten?
Hema ontwikkelt haar producten zelf. Ze zijn no-nonsense, eenvoudig, kwalitatief goed en voor iedereen verkrijgbaar.  Ze hebben iconische producten zoals rookworst en tompoes.

Zie je als je naar de toekomst kijkt een valkuil voor het merk?
Er zijn nieuwe winkels bijgekomen waar vaak tegen lagere prijzen dezelfde product-categorieën worden verkocht. Hierdoor is het niet meer vanzelfsprekend dat deze door de consument bij de Hema worden gehaald.

Wat kan jouw favoriete merk van jouw branche leren?
Hema heeft zich de laatste jaren wel erg gericht op economische aspecten en is hiermee wellicht ook wel wat sympathie verloren. In de financiële wereld is dit niet anders. De Volksbank heeft daarom de ambitie geformuleerd om de gedeelde waarde te optimaliseren: Gedeelde waarde richt zich op zowel maatschappelijke en economische als financiële en niet-financiële aspecten, die hand in hand gaan. De Volksbank streeft naar het optimaliseren van deze gedeelde waarde door het leveren van nut voor klanten, het nemen van verantwoordelijkheid voor de maatschappij, het zorgen voor zingeving voor medewerkers en het behalen van rendement voor de aandeelhouder(s).