Jacinta Gelauff is Marketingcommunicatiemanager bij Klaverblad Verzekeringen.
We vroegen haar naar haar favoriete merk en stelden er vijf vragen over.

 

Wat is je favoriete merk?
Weleda.


Waar staat het merk voor?
Natuurlijke verzorging.


Hoe zie je dat terug in de producten?
In alle producten van Weleda zitten ingrediënten uit de natuur, waarvan 80% biologisch. Vanzelfsprekend bevatten de producten geen synthetische stoffen en wordt niets getest op dieren. Kortom kopen die handel!


Zie je als je naar de toekomst kijkt een valkuil voor het merk?
Los van het feit dat er nog talrijke mogelijkheden zijn voor het merk (verdere verduurzaming verpakkingen, samenwerkingen aangaan om groei te realiseren, maatschappelijke betrokkenheid vergroten of beter zichtbaar maken etc.) en het feit dat zij echt leuke, passende en relevante spin-offs ontwikkelen (Weleda cityspa), voorzie ik een afbreukrisico of valkuil in het feit dat zij wellicht iets te bescheiden zijn. Verduurzaming en natuur zijn thema’s die door steeds meer consumenten omarmd worden. Potentieel ligt voor het oprapen. Harder roepen is noodzakelijk. Maar goed, ik ken de groeidoelstellingen en resultaten niet. Wellicht zitten ze met hun aanpak prima op niveau.


Wat kan jouw favoriete merk van jouw branche leren?
Verkoop via een direct kanaal naast een ‘intermediair’ kanaal kan prima naast elkaar functioneren. Als je daar maar duidelijke afspraken over maakt. Het vergroot in ieder geval de distributie- en dus keuzemogelijkheden voor de klant. En om die klant draait het uiteindelijk allemaal.