Skip to main content

Pascal Kamp is Manager Marketing bij de KNLTB.
We vroegen hem naar zijn favoriete merk en stelden er 4 vragen over.

Wat is je favoriete merk?
Dopper.

Waar staat het merk voor?
Dopper wil iedereen bewust maken van de impact van wegwerpplastic en het belang van schoon water. Ze steunen drinkwater- en sanitatieprojecten wereldwijd.

Hoe zie je dat terug in de producten?
De dopper. Wie kent de coole, handige en duurzame drinkfles niet? Een herbruikbare fles voor kraanwater, die je onder meer in de schoolklas,
op kantoor of op de sportvelden veelvuldig terugziet. De witte cup van de drinkfles fungeert omgekeerd als bekertje.
Om kraanwater op een voetstuk te plaatsen.

Zie je als je naar de toekomst kijkt een valkuil voor het merk?
Door een toenemend aanbod van duurzame Doppers en variaties hierop van concurrenten (met eveneens een maatschappelijk ondersteunend verhaal), raakt de markt meer en meer verzadigd. Maar wat als de vraag afneemt? De drinkfles staat voor het merk. Houdt dit dan in dat er weinig kansen zijn voor het uitbreiden van de productlijn?

Wat kan jouw favoriete merk van jouw branche leren?
Ook de KNLTB vervult een maatschappelijke rol waarbij het ons doel is om de betekenis van tennis voor de samenleving te vergroten: mensen in beweging brengen en houden om ze fitter en gezonder te maken. Voldoende water drinken tijdens het sporten is hierbij zeer belangrijk en wordt dan ook door ons gepromoot. Hoe kunnen we er voor zorgen dat in meer dan een half miljoen tennistassen in Nederland een duurzame drinkbeker zit, in plaats van een (wegwerp) bidon? En dan bestemd voor kraanwater uiteraard. Dat is toch wat gezonder dan alle (suikerhoudende) energiedranken die te koop zijn bij de bar op de vereniging…