Skip to main content

Tijntje Louwers is Chief Commercial Officer bij Squla.
We vroegen haar naar haar favoriete merk en stelden er 4 vragen over. 

Wat is je favoriete merk?
Tony’s Chocolonely.

Waar staat het merk voor? 
Instant happiness.

Hoe zie je dat terug in de producten?
Verpakking, marketing uitingen, smaken, corporate uitingen, PR. Bij alles wat je ziet en proeft wordt je vrolijk, moet je lachen en in je achterhoofd houd je dat gevoel dat het goede lui zijn met de beste intenties voor de mensen in de keten.

Zie je als je naar de toekomst kijkt een valkuil voor het merk?
Wat ik heel goed van ze vind is dat het voor iedereen duidelijk is dat ze een zuiver merk zijn met zuivere producten. En dat vind je terug in de vorm van de repen, de uitleg op de producten en in de uitingen. Maar altijd met een vrolijke kleurrijke noot i.p.v. dat heel zielig en zwaar te brengen. Want dat wil je niet iedere keer voelen als je een hapje neemt.

Qua valkuil denk ik dat ze wellicht door de massaproductie en massadistributie in moeten boeten op hun eigen beliefs en values. En zo langzamerhand net zo mainstream worden als de Milka’s van deze wereld.

Wat kan jouw favoriete merk van jouw branche leren? 
Het merk leent zich uitermate goed voor gamification. Squla weet als geen ander hoe je relevante kennis op een leuke manier kan overbrengen. Daar zou ik ze wel eens mee willen helpen 😉