We zetten een Plus op

Kwalitatief marktonderzoek

Wij helpen marketeers om inzichten en behoeften in kaart te brengen met kwalitatief onderzoek. Ook onderzoeken we de slagingskans van nieuwe strategiën, producten, services of merken. 

Kwalitatief onderzoek doen we (inmiddels al 10 jaar) een beetje anders dan je misschien gewend bent van de traditionele onderzoeksbureaus. We zetten er ‘een plus’ op. De plus van dit onderzoek zit hem de voorbereiding, de aanpak en de toegevoegde creativiteit voor, tijdens en na het onderzoek. We gaan verder dan een gewoon onderzoeksbureau. Innovaties onderzoeken is namelijk nooit gewoon. Het is een spannend en kwetsbaar proces. Zeker als je proposities test in Horizon 2 & Horizon 3. Onze plussen op een rij:

+ Business creatieven leiden het gesprek
Onze business creatieven maken de stimuli, gespreksrichtlijn en leiden de gesprekken altijd zelf. Omdat we zo betrokken zijn en dicht op het vuur zitten, zijn we heel flexibel tijdens de gesprekken zelf. En kunnen we ze super efficiënt voeren. Voelen we (op onze creatieve klompen) aan dat ergens een idee gloort, dan kunnen we dat meteen verder exploreren.

+ Klant op de bank
Consumentenonderzoek doen we zowel inhouse als op externe locaties. Het liefste doen we onderzoek bij ons op kantoor, met de klant op de bank, in dezelfde ruimte als de respondenten. Het geeft de klant de mogelijkheid om af en toe deel te nemen aan de discussie en bovendien geeft het ontbreken van een blinde wand een unieke dynamiek. De totale openheid wordt heel sympathiek gevonden door respondenten, waardoor er snel een relaxte sfeer aan tafel ontstaat. De ideale voedingsbodem voor verse insights en inspiratie.

+ Creatieve vertaling
Bij The USP Company zijn we allemaal business creatieven. Die inborst laat het bloed stromen waar het niet gaan kan. Het betekent dat we nieuwe insights en feedback direct creatief doorvertalen. Soms dezelfde avond al. Daar zit ook onze grootste kick en kracht: het verbeteren en ontwikkelen van onweerstaanbare nieuwe proposities of merkbeloften.

Druk met een innovatie die je wilt testen? Of bezig met een nieuwe merkpositionering? Of een nieuw merk? The USP Company helpt en organiseert kwalitatief onderzoek in eigen huis of bij de doelgroep thuis (Inhomes) of op het werk. We bieden online en offline verschillende manieren van Kwalitatief marktonderzoek aan:

  1. Consumer Insight Sessions
    We gaan op zoek naar rake inzichten, naar Jobs-to-be-done, pains en gains. We zoeken door totdat we het idee hebben iets unieks in handen te hebben. Deze inzichten zijn later bruikbaar in Ideation om scherp te kunnen innoveren of positioneren.
  2. Consumer Feedback Sessions
    We stellen ons open voor feedback van de respondenten. We creëren een sfeer waarin respondenten ook echt open durven zijn en geen sociaal wenselijke antwoorden geven.
  3. Co Creation Sessions
    We laten de klant zelf ideeën ontwikkelen in co-creatie sessies. Of we vragen ze om ruwe proposities te verbeteren. We zetten ze in de ‘meedenk-modus’.

Onlangs hielpen we het team van Klaverblad Verzekeringen in een Wide Open met het ontwikkelen van nieuwe proposities op basis van de insights uit ons Kwalitatief Onderzoek Plus.

Uniek hoe The USP Company de Wide Open met Kwalitatief Onderzoek aanpakt,
zo anders en zoveel beter dan wat ik gewend ben.

Marie Monique van der Salm – hoofd marketing en verkoop Klaverblad Verzekeringen.

Meer weten?

Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 12 24 56 78
Of neem contact met ons op