Merkstrategie

USP Brand Canvas helpt bij
het positioneren van je merk

Zoek samenwerking met de merkstrategen van The USP Company en laat je helpen met de positionering van je merk. We gaan samen op zoek naar een purpose die de hele organisatie doorleeft, zodat je klanten die ook echt kunnen voelen. Mensen voelen steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een helder bestaansdoel. Wij noemen de purpose (of de why) in ons merkdocument de merkmotivatie. Een goede purpose komt van binnenuit en wordt niet van buitenaf op je merk geplakt.

Deze onderdelen uit ons merkdocument ontwikkelen we samen met jou of je team:

  • Merkverleden (Story)
  • Merkvisie (Outlook)
  • Merkmotivatie (Why)
  • Merkmissie (How)
  • Merkbelofte (Promise)
  • Merkmiddelen (What)
  • MerkUSP’s (Discriminators)
  • Merkpersoonlijkheid (Values)

De nieuwe merkstrategie moet je door kunnen vertalen in merkgedrag, nieuwe proposities, optimale klantbeleving en aansprekende communicatie. The USP Company gebruikt het USP Brand Canvas om snel door te dringen tot de kern. Ons proces om tot een heldere merkstrategie te komen is compact en doorloopt verschillende fasen.

Brands that are loved usually start the process by loving their customers in advance.
The easiest way to build a brand is to sell fear.
The best way, though, may be to deliver on hope while aiming for love.”

Seth Godin

Meer weten?

Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 12 24 56 78
Of neem contact met ons op