Merkstrategie

We helpen je bij je portfoliostrategie

met de workshop Merkstratego

Onlosmakelijk verbonden aan de merkstrategie is je portfoliostrategie. Welke producten en/of diensten helpen de merkbelofte waar te maken? Welke niet? Wat mis je nog in je portfolio? Wat is de rol van meerdere merken in je portfolio?

Voor al deze vragen ontwikkelden we de workshop MerkStratego. We houden je huidige producten of diensten tegen je strategie aan. Met als resultaat een longlist van zoekvelden voor innovatie.

We gebruiken het spel Stratego als metafoor voor het ontwikkelen van portfoliobeleid. Elk stuk in dit bordspel heeft zijn eigen rol. Samen moeten zij het speelveld beheersen. Doel is terrein veroveren op je tegenstander en het beschermen van je vlag. Welke producten of diensten vragen op korte termijn investeringen, maar zijn wel van strategisch belang? Wat is je vlag? Hebben we bommen om concurrenten op afstand te houden? Verkenners die nieuwe groeimarkten aftasten?

Niet de sterkte van elk individueel product, maar de manier waarop zij samen spelen en elkaar versterken bepaalt uiteindelijk wie meer business wint. Meer weten over deze waardevolle workshop en hoe dat uitpakte voor NS, Zilveren Kruis of Eneco? Maak hier een afspraak met Hans Middelhoek.

Meer weten?

Maak een afspraak met Hans Middelhoek
06 – 12 24 56 78
Of neem contact met ons op