Product Discovery
aanpak

D1

Aanpak D1 bestaat uit twee stappen:
Explore & Discover

Product Discovery D1 is een laagdrempelige aanpak dat gericht is op het snel ontwikkelen van innovatieve oplossingen vanuit relevante klantinzichten dankzij kwalitatief klantonderzoek. De focus ligt op waardecreatie. Op zoek naar commercieel succes vertrekken we altijd vanuit de kracht van je merk. Door samen producten te ontwikkelen die jouw merkbelofte waarmaken, boosten we de geloofwaardigheid en de waarde van je merk. Dit leidt tot groter commercieel succes en helpt de merkpositionering.

Wat zijn de deliverables?
Met aanpak D1 ontwikkelen we samen met jouw team drie nieuwe product ideeën die we in schets presenteren. In te zetten voor verdere validatie of implementatie. 

Stap 1

Explore

Krachtiger gemaakt door

Lift-off Sessie

We trappen af met een lift-off sessie – dat is ons startpunt.  Bespreken de scope van de opdracht. Zetten we onze koers uit. Het is energiek, inspirerend en we zorgen ervoor dat iedereen van het kernteam aan boord is voor de reis die voor ons ligt. Ook dragen jullie relevante desk research aan ons over en presenteren jullie aan ons welke zaken hierin jullie zelf interessant vinden.

Nieuwe rapporten en presentaties die we van jullie krijgen nemen wij grondig door. We verdiepen ons zelfstandig verder in de markt. We gaan op zoek naar klantinzichten en proberen ons beeld van de doelgroep zo rijk mogelijk te maken. We verdiepen ons ook in de concurrentie. Welke ontwikkelingen, trends en inspirerende cases uit binnen- en buitenland creëren een vruchtbare bodem voor ons creatieve proces?

We houden 1-op-1 interviews met stakeholders binnen en buiten jouw bedrijf of organisatie. We bespreken interessante inzichten uit deskresearch en geven hen de ruimte om vanuit hun expertise de kansen en bedreigingen te schetsen van de markt. Dit levert waardevolle inzichten op en we creëren direct draagvlak. 

Stap 2

Discover

Creative workshop

In onze creatieve workshop duikt het kernteam diep in de inzichten verkregen uit de Explore-fase, om deze om te zetten in potentiële domeinen voor innovatie. We benaderen deze domeinen met een creatieve blik. Welke beginnende ideeën kunnen in elk domein dienen als oplossingen voor klantbehoeften? Een inmiddels legendarisch onderdeel van onze workshop is de ‘BrainHurricane’.

Met alle kennis uit de voorgaande stappen gaan onze business creatieven autonoom aan de slag. Ideation is de USP van The USP Company, hier ontstaat de magie. We zetten een dikke plus op de ideeën uit de workshop en werken deze uit in een IBB-tekst (inzicht, belofte en bewijs) en een ruwe schets van elke nieuwe propositie.

En dan is het tijd voor de presentatie. Alle learnings uit de voorgaande stappen delen we met jullie. En natuurlijk presenteren we het resultaat van aanpak D1: drie aansprekende producten of diensten in schets.

Krachtiger gemaakt door

Onze trajecten heb ik onzettend waardevol gevonden en vooral ook leuk! Bedankt daarvoor!

Jeroen Heineke, viaBOVAG

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.